SON HABERLER

Sayıştay’dan Zehir Zemberek Bodrum Belediyesi 2023 Raporu

Sayıştay’dan Zehir Zemberek Bodrum Belediyesi 2023 Raporu Hazine ve Maliye Bakanlığı “Vergi Yüzsüzleri” listesinde Bodrum Belediyesi 149 milyon 981 bin 436 TL borçla listenin 788’inci sırasında, işçi şirketi ise 390’ıncı sırada yer almıştı. Bu mevzuyu daha evvelki yazımda işlemiştim. 2023 Sayıştay Raporları, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi ile önümüze gelmeye başlamıştı. Sayıştay Raporları Muğla Büyükşehir Belediyesi, […]

Sayıştay’dan Zehir Zemberek Bodrum Belediyesi 2023 Raporu

Hazine ve Maliye Bakanlığı “Vergi Yüzsüzleri” listesinde Bodrum Belediyesi 149 milyon 981 bin 436 TL borçla listenin 788’inci sırasında, işçi şirketi ise 390’ıncı sırada yer almıştı. Bu mevzuyu daha evvelki yazımda işlemiştim. 2023 Sayıştay Raporları, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi ile önümüze gelmeye başlamıştı. Sayıştay Raporları Muğla Büyükşehir Belediyesi, MUSKİ, 13 ilçe belediyeleri ile devam etti. Muğla’da yaşadığını ve Muğla’yı önemsediğini belirten herkesin Sayıştay Raporlarına göz atmasını tavsiye ediyorum.

Madem bodrumhaber.com‘da yazıyorum. Gelin daima birlikte bakalım. Bodrum Belediyesi 2023 Sayıştay Raporuna. Bu rapor değerli, zira bu raporda emeği geçen yöneticilerimiz Cumhuriyet Halk Partisi Genel Merkezi tarafından “başarılı” görülerek terfi aldılar. Hürmetimiz sonsuz çünkü, muvaffakiyet göreli bir kavramdır.

sayistay raporu 2023

İşte Sayıştay’ın Bodrum Belediyesi 2023 yılı için yazdığı bulgulara yer verdiği satırlar:

“A. Kontrol Görüşünün Desteği Bulgular

1. Tahsis Edilen Taşınmazların Muhasebe Kayıtlarının Yapılmaması

2. Taşınmaz Kayıtlarının Mevcut Durumu Yansıtmaması

3. Belediyenin Kuruluşuna Katıldığı Şirketin Toplumsal Güvenlik Prim Borcu ile Vergi Borçlarının Bütçeden Ödenmesi ve Yapılan Ödemelerin Öteki Kurum Alacakları Hesabında Takibinin Yapılmaması

B. Başka Bulgular

1. Yapılan Sermaye Artırımlarında Ödenmeyen Meblağların Sermaye Taahhütleri Hesabında İzlenmemesi

2. Kimi Taşınmazların İhale Yapılmaksızın Ecrimisil Karşılığında Kullandırılması

3. Bütçe Kanunu ile Belirlenen Avans Üst Hududunun Aşılması

4. Gecekondu Fonundaki Paraların Gayesine Uygun Kullanılmaması

5. Asansör Muayene Kuruluşunca Tahsil Edilen Periyodik Denetim Fiyatı Üzerinden Alınması Gereken Yönetim Hissesi İçin Belediye Meclisince Karar Alınmaması

6. Telekomünikasyon Altyapı ve Şebekelerinden Alınması Gereken Geçiş Hakkı Bedellerinin Takip ve Tahsilinin Yapılmaması

7. Yüklenicilerin Hakediş Ödemelerinden Kesilen Taban Fiyat Dayanak Fiyatlarının Genel Bütçeye Aktarılmaması

8. Belediye Tarafından Karşılanan Trafo Heyetimi Masraflarının Elektrik Dağıtım Şirketlerinden Tahsil Edilmemesi

9. Kamu İhale Kanunu’nun 22’nci Hususunun (b) Bendi Kapsamına Girmeyen Alımların Bu Bent Kararlarına Nazaran Yapılması

10. Kamu İhale Kanunu’nun 22’nci Hususunun (c) Bendi Kapsamına Girmeyen Alımların Bu Bent Kararlarına Nazaran Yapılması

11. Birtakım İmal İşlerinin Kesimlere Bölünmek Suretiyle Direkt Temin Yoluyla Yapılması

12. Nakdî Limitler Dahilinde Yapılan Mal Alımlarında Bütçeye Konulan Ödeneğin %10’unun Kamu İhale Şurasının Uygun Görüşü Alınmadan Aşılması

13. Direkt Temin Yoluyla Gerçekleştirilen Birtakım İmal İşlerine Ait Kabul Süreçlerinin Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği’ne Nazaran Yapılması

14. All Risk Sigorta Poliçelerinde İmal İşleri Genel Şartnamesi’nde Belirtilen Oranların Üzerinde Muafiyet Oranlarına Yer Verilmesi

15. Belediye ve Belediye Şirket Çalışanının Çeşitli Kurum ve Kuruluşlarda Mevzuata Karşıt Olarak Görevlendirilmesi

16. Belediye Zabıta Yönetmeliği’ne Alışılmamış Görevlendirmeler Yapılması

17. Norm Takım Çalışma Cetvelinde Belirtilmeyen Unvanda İşçi İstihdam Edilmesi

18. Personellerin Birikmiş Yıllık Fiyatlı Müsaadelerinin Kanuna Uygun Olarak Kullandırılmasına Ait Önlemlerin Alınmaması

19. Toplumsal İstikrar Tazminatı Mukavelesine Konusu Dışında Kararlar Konulması

20. Hurda Süreçlerinin Sağlıklı Bir Halde Yürütülmesini Sağlayacak Hurda İdare Sistemi Kurulmaması

21. Yevmiye Defterinde Geçmişe Yönelik Kayıt Yapılması ”

Mali yargı notlarını bu halde kaydetmiş. Rapor boyunca da bu başlıklar ayrıntılandırılmış. Toplamda 66 sayfa dileyen, isteyen merak eden, önemseyen her internet kullanıcısı bu raporun tamamına ulaşabilir.

Bu yazıya bir müellif notu eklemek gerekirse, Sayıştay’ın Bodrum Belediyesi ile ilgili raporlarına geriye dönüp baktığımda ki; ben 2020’ye kadar dönüp baktım. Vakti müsait olan açıp daha evvelki yıllara da pek tabi ulaşabilir. Lakin gördüğüm şu ki; “Önceki Yıl/Yıllar Sayıştay Kontrol Raporuna Ait İzleme Tablosu” daima dolu. Yani, raporlarda yer alan bulgular ya düzeltilmemiş, ya kısmen düzeltilebilmiş lakin maalesef bir evvelki yılda/yıllarda tekrarlayan, düzeltilmeyen gereği yerine getirilmeyen durumlar olmuş. Bunun manası şudur: Yanlışlar da ısrar edilmiş!

Ancak hepimiz biliyoruz ki; bütün kamu vazifelileri ve üst yönetici sıfatıyla Sayın Başkanlar da dahil, Sayıştay’ın yazdığı rapordaki bulguları amasız, fakatsız bir halde yönetici vasfına yakışacak açıklıkla düzeltmek ve 5018 sayılı KMYKK (Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu) ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun da belirtilen amir kararlara uymak zorundadır. Saydam ve sağlam bir idare olması gereği ile hareket etmelidir.

Sayıştay, mali yargıdır. Bir nevi soruşturma sürecidir. Hususla ilgili değerlendirmeyi devletimizin üst kurumları yapacaktır. Kamuoyu bilgilendirme ödevi de basın mensuplarına verilmiştir. Bu hassasiyetle çok yoruma yer vermeden, durumun okuyucularım tarafından bilinmesinin yerinde olacağını düşünerek köşemde bahse yer vermek istedim.

Platon, çoğumuz tanır, biliriz Antik Yunan bilgesidir. Dostluk adımları süratle sürdüğü için Bodrum’da komşu adadan ,kulağa küpe yapılması gereken bir kelam ile nokta koymak isterim yazıma. Platon diyor ki:

“Karanlıktan korkan bir çocuğu çarçabuk affedebiliriz. Hayattaki gerçek trajedi yetişkinlerin aydınlıktan korkmasıdır.”

Haydi selametle…

Sayıştay Raporunu Bu Linkten Okuyabilirsiniz

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ