PWC Türkiye: 10 tüketiciden 7’si karamsar

PwC Türkiye, Ipsos işbirliğiyle gerçekleştirilen araştırmaya göre, Türkiye’de makroekonomiye dair gelişmeleri olumsuz olarak değerlendirenlerin tüketicilerin oranı yüzde 50’den yüzde 71’e çıktı. Yani her 10 tüketiciden 7’si gelecek 10 yıl ile ilgili…

PWC Türkiye: 10 tüketiciden 7’si karamsar

PwC Türkiye, Ipsos işbirliğiyle gerçekleştirilen “ Tüketici Öngörüleri Araştırması 2022” raporuna göre, tüketicilerin yüzde 40’ı ekonominin gelecek 10 yılda daha iyiye gideceğine katılmazken, bu oranın 2006’dan bu yana ilk kez ekonominin daha iyiye gideceğine katılanların oranını geçtiği görüldü.

PwC Türkiye Perakende ve Tüketici Ürünleri Lideri Adnan Akan ve Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektörü, Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri Lideri Yiğit Arslan’ın katılımıyla açıklanan raporda özetle şu saptalalar yer aldı:

Enflasyon ve fiyat artışıyla alım gücü olumsuz etkilendi. Özellikle alt gelir grubu olumsuz etkilendi. Lüks segmentte sorun yaşanmazken gıda, giyim elektronikte azalma izlendi.

REKLAM ALANI

Ekonomik açıdan umutsuzluk seviyesi artmış tüketiciler için fiyat avantajı sağlamak yakın vadede daha da önem kazanacak.

Online alışverişte her 10 katılımcıdan 7 ila 8’in satın alma kararlarında indirim kodu/kuponu ve ücretsiz teslimatın önplanda olduğunu söylüyor.

Arz-talep dengesizliğine ek olarak pandemi ile ekonomik mücadele kapsamında uygulanan genişletici para politikaları da fiyatların genel seviyesinde yukarı yönlü etki yarattı.

Daha ucuz olduğu düşünüldüğü için gijital kanal kullanımı giderek artıyor

Kategoriye bağlı olarak, her 10 tüketicinin ortalama 6’sı mobil cihazlardan ve/veya bilgisayardan alışveriş yapıyor. Dijital kanalların en çok tercih edildiği kategorilerin konaklama, ulaşım ve eğlence olduğu görülürken hem alışveriş tercihlerine etkisi hem de bilgi kaynağı ve satın alma kanalı olarak kullanılması, yeni kuşakların tüketici segmentine dahil olmasıyla artan bir hızla yaygınlaşmaya devam ediyor.

Dijital kanalların tercih edilme nedenlerinin başında ‘daha ucuz olduğunu düşünüyorum’ önermesi geliyor. Ürün çeşitliliği ve fiyat karşılaştırma kolaylığı ve avantajı ise diğer önemli etkenler…

Kargoya para yok

Dijital kanalların en önemli etkenlerinden birini de teslimat için herhangi bir ödeme yapılmaması oluşturuyor.

Mağazalar bilgi ve deneyim merkezine dönüşüyor

Market alışverişi, giyim ve tüketici elektroniği/elektrikli ev aletleri kategorilerinde tüketici, mağazayı halen en önemli bilgi alma kanalı olarak görüyor. Tüketici elektroniğinde en çok tercih edilen satın alma kanallar yüzde 67 ile mağazalar, yüzde 44 ile mobil telefondan online alışveriş ve yüzde 30 ile bilgisayardan online alışveriş olarak sıralanıyor.

Elektrikli ev aletlerinde de satın almada tercih sıralaması aynı olmakla birlikte mağazaların payanı yüzde 73’e çıkarken, mobil telefondan online alışveriş yüzde 40 ve bilgisayardan online alışveriş de yüzde 25 olarak kaydedildi.

Market alışverişinde tüketicilerin yüzde 81’i bilgi amaçlı mağaza ziyareti yaparken, giyim kategorisinde satın alma kanalı olarak, her 15 tüketiciden 7’si mağazaları, 5’i mobil telefondan online alışverişi ve 3’ü bilgisayardan online alışverişi tercih ediyor.

Sürdürülebilirlik önemli ama bedelini tüketici ödemensin!

Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 71’i sürdürülebilirlik kavramını duyduğunu söylüyor. Ancak ancak katılımcıların yüzde 42’si sürdürülebilirlilik için kesinlikle ekstra ödeme yapmayacağını söylüyor. Kesinlikle ödeme yaparım diyenler ise 7.

Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 64’ü halkın sürdürülebilir davranış ve/veya yaşam tarzına özendirilmesi konusunda en büyük sorumluluğun kamu yönetiminde olduğunu ifade ediyor.


BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ