Bodvi Apartmanı’nın 100 yılı aşan hikayesi

Beyoğlu’nun simge yapılarından Bodvi Apartmanı’nın bir asrı aşan serüveni kitap oldu. Yazar Feride Çiçekoğlu ve Mimar Ertuğ Uçar tarafından kaleme alınan ‘Bina Bina İçinde’ adlı eser, Beyoğlu’na tarihsel bir bakış sunuyor.

Bodvi Apartmanı’nın 100 yılı aşan hikayesi

bodvi apartmaninin 100 yili asan hikayesi mDTkjd5O

1900’lü yılların başlarında inşa edilen Bodvi (Baudouy) Apartmanı, önce konut olarak kullanıldı. 1950 yılında İş Bankası tarafından satın alınan bina 63 yıl boyunca bankanın Beyoğlu şubesi olarak hizmet verdi. 2020’de başlayan restorasyonun ardından da Cumhuriyetimizin 100. yılına armağan edilen ve 29 Ekim’de ziyarete açılan Türkiye İş Bankası Resim Heykel Müzesi’ne dönüştürüldü.

manset1jpg YZCpE1tau0OShp8 W8eq6w

Tarihi binanın 100 yılı aşan bu serüveni ise titiz bir çalışmayla kitaplaştırıldı. Mimari bir monografi niteliğinde olan ‘Bina Bina İçinde’ adlı eser Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları etiketiyle okurlarıyla buluştu. Mimar Ertuğ Uçar ve Yazar Feride Çiçekoğlu tarafından kaleme alınan kitap, okuyucusunu Bodvi Apartmanı üzerinden Beyoğlu’nda bir zaman yolculuğuna çıkarıyor.

manset2jpg YqDGq8k31EyNwIwLogJp8w

ÜÇÜNCÜ HAYATINI YAŞIYOR

Müzede düzenlenen tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada Bodvi Apartmanı’nın tarihini anlatan Ertuğ Uçar, ‘’Bodvi, İstanbul’un içinde küçük Paris diyebileceğimiz Beyoğlu’ndaki birçok neoklasik apartmandan biriydi. 1900’lü yıllarda binayı inşa eden Bodvi ailesi Osmanlı tebaasından değildi. Buraya ticari emellerle gelmişti. Zeynep Sayın’ın kitabına göre o zamanlar İstanbul’daki gayrimüslim nüfusu yüzde 55 gibiydi. Daha sonra nüfus çok azaldı. Cumhuriyet kurulduktan sonra elçilikler Ankara’ya taşındı ve buraya ticaret için gelenler de taşındı. Apartmanı 1950 yılında İş Bankası satın aldı. Böylelikle Bodvi için konut döneminden sonra ofis dönemi başladı. Şimdi de Türkiye İş Bankası Resim Heykel Müzesi…

manset3jpg CbTz2tWv kWGlZEGGcYKig

Yani üçüncü hayatını yaşıyor. Kitaba ‘Bina Bina İçinde’’ ismini biraz da bu üç hayatı yansıtsın diye koyduk’’ dedi. Uçar, eserin İş Bankası Resim Heykel Müzesi’ni, yalıtılmış bir mimari nesne olarak değil Beyoğlu’nun ve İstanbul’un yakın tarihi içinde yer alan, o tarihi yapan parçalardan biri olarak hikaye ettiğini vurguladı.

manset4jpg

ÇİÇEKOĞLU’NDAN ANILAR

Feride Çiçekoğlu da konuşmasında çocukluk yıllarındaki Beyoğlu anılarını kaleme aldığı kitapla birlikte tekrar mimarlık mesleğini hatırladığını belirtti. İstiklal Caddesi’nin her dönem değişime uğradığına da dikkat çeken Çiçekoğlu, ‘‘Benim için kitapta arka dokuyu çalışmak çok çok güzel oldu. Binayı gezdiğinizde göreceksiniz, merdiven kovasının aynen o haliyle durması, duvarlarına dokunabiliyor olmak beni çok cezbetti. Binada en çok sevdiğim yerlerden biri de oturma köşesi. O köşe bize burada nasıl bir hayat vardı, en çok içten hatırlatan bir yer. Burada nasıl hayatlar yaşandı, hayal edebiliyoruz’’ diye konuştu.

ETİKETLER:
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ