Uzmanlar açıkladı: Sağlıklı bir kalp için bu meyveleri tüketin

Alanında uzman kardiyologlar, kalp sağlığı için yenebilecek en iyi meyveleri paylaştı.

Uzmanlar açıkladı: Sağlıklı bir kalp için bu meyveleri tüketin

ABD’nin Florida eyaletindeki Orlando Health’ten kardiyolog Dr. Deepak Vivek, meyvelerin tansiyonda ve damar sertliğinde azalma gibi kardiyovasküler faydalar sağladığını açıkladı.

Meyvelerin, sık görülen bir ölüm nedeni olan felç ve kalp hastalığı riskini azaltabilecek vitaminler ve antioksidanlar bakımından zengin olduğu biliniyor.

shutterstock2030050274 2jpg kwPwab8

REKLAM ALANI

Ancak hepsinin farklı besin değerleri ve sağlığa çeşitli faydaları çeşitli olduğundan Dr. Vivek ve diğer kardiyologlar, kalp sağlığını artırmak için en sevdikleri meyveleri şu şekilde açıklıyor.

Parade’ın haberine göre, Dr. Vivek, elmalara kesinlikle bayıldığını çünkü bunların iyi bir antioksidan, lif, C vitamini, potasyum kaynağı olduğunu ve aynı zamanda düşük glisemik indeksli olduklarını, dolayısıyla Tip 2 diyabet riskini azaltmaya yardımcı olduklarını söyledi.

Dr. Vivek, “Bunun bana spor için gerekli enerjiyi sağlamaya yardımcı olduğunu ve ayrıca kas kramplarını önlediğini düşünüyorum” diye açıkladı.

shutterstock1952739886jpg 4AdNNS7nGkaQqAWnejyYJA

Tennessee’deki Methodist Le Bonheur Healthcare’de kardiyolog olan Dr. Sushant Khaire ise muzu tercih ettiğini çünkü bu meyvenin diyet lifi, C vitamini, B6 vitamini, potasyum, magnezyum ve antioksidanlar açısından zengin olduğunu söyledi.

Dr. Khaire, “Diyet lifi sindirime yardımcı olur, C vitamini bağışıklık sistemini güçlendirir ve B6 vitamini beyin ve sinirlerin gelişimi için önemlidir” dedi.

Hempstead’deki Zucker Tıp Fakültesi’nde kardiyoloji profesörü Dr. Jennifer Mieres da, geçen yıl Today.com’a, her zaman elma, armut veya kiraz gibi lifli meyveler yediğini söyledi. İkindi vaktinde yaptığı bu atıştırmalıkların doyurucu olduğunu ve kalp hastalığına karşı korunmaya yardımcı olduğunu da ekledi.

shutterstock2118789188jpg QjhSJL80qEKEVLa6wc8n8w

Lifin, kalp hastalığı için iki önemli risk belirteci olan kan basıncını ve kolesterol düzeylerini düşürdüğü biliniyor.

Manhattan’da çalışan kardiyolog Dr. Satjit Bhusri de, tuzsuz fındık ve kuru meyvelerin en sevdiği atıştırmalıklar olduğunu paylaştı.

Uzman, “Yaban mersini, ahududu, acai ve goji gibi meyveler en yüksek düzeyde antioksidanlara sahiptir ve bunlar kalbinizi korumak için mükemmeldir” dedi.


BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ